+30 2310 475 288
Καλάθι0Item(s)

Δεν υπάρχουν προϊόντα στο Καλάθι Αγορών σας!

Product was successfully added to your shopping cart.

Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω παπούτσια για τρέξιμο?

 

Τη στιγμή που φοράς για πρώτη φορά τα παπούτσια για τρέξιμο που μόλις αγόρασες έχεις τη μεγαλύτερη δυνατή προστασία από τους κραδασμούς.

Το τρέξιμο με παλιά ή φθαρμένα παπούτσια running είναι μία από τις πιο συνηθισμένες αιτίες τραυματισμών. Τα παπούτσια χάνουν την απορρόφηση κραδασμών και τη σταθερότητά τους με τον καιρό. Ο καλύτερος τρόπος για να το αποτρέψεις είναι να αντικαταστήσεις τα αθλητικά παπούτσια σου μόλις φθαρούν.

Ποιές είναι όμως οι ενδείξεις ότι το παπούτσι σου χρειάζεται αλλαγή;

1. Τα χιλιόμετρα που έχουν «γράψει» είναι πολλά 
Ένας βασικός κανόνας είναι να αντικαθιστάς τα αθλητικά σου παπούτσια κάθε 500 - 700 χλμ., ανάλογα με το στυλ που τρέχεις, το βάρος σου και την επιφάνεια στην οποία τρέχεις. Οι πιο αδύνατοι δρομείς μπορούν να παίρνουν καινούργια παπούτσια running όταν πλησιάζουν τα 650 - 700 χλμ., ενώ οι υπέρβαροι θα πρέπει να τα αντικαθιστούν κοντά στα 500. Εάν τρέχεις σε δρόμο, θα πρέπει να τα αντικαθιστάς πιο σύντομα απ’ ό,τι αν τρέχεις κυρίως σε διάδρομο. Ρόλο παίζει και η "οικονομία" στο πάτημα, δρομείς με "βαρύ" πάτημα (ακούγονται αρκετά όταν τρέχουν) πρέπει να αλλάζουν συχνοτερα παπούτσια από αυτούς που τρέχουν ανάλαφρα. Ομοίως, δρομείς με υπερπρηνισμό ή υποπρηνισμό εκτός από το ότι πρέπει να έχουν ειδικά παπούτσια θα πρέπει να τα αλλάζουν και συχνότερα μιας κι επιβαρύνονται περισσότερο από τη μία μόνο πλευρά. Δες εδώ παπούτσια για υποπρηνισμό και παπούτσια για υπερπρηνυσμό.

2. Νιώθεις πόνο 
Εάν νιώθεις μυϊκή κόπωση, περιοστίτιδα ή πόνο στις αρθρώσεις –ειδικά στα γόνατα–, ίσως φοράς παπούτσια για τρέξιμο που έχουν χάσει τη στήριξη που παρέχουν. Όταν νιώθεις πόνο και στις δύο πλευρές, για παράδειγμα, και στα δύο γόνατα, αυτό συχνά είναι ένδειξη ότι χρειάζεσαι καινούργια αθλητικά παπούτσια running.

3. Δεν περνούν το τεστ της «κάμψης» 
Εάν κρατήσεις τα παπούτσια σου από τις δύο άκρες και τα λυγίσεις, θα πρέπει να είναι σφιχτά. Ένα παλιό παπούτσι running ή ένα παπούτσι που δεν έχει τη σωστή στήριξη θα λυγίσει εύκολα.

4. Οι σόλες έχουν φθαρεί 
Μία ένδειξη ότι χρειάζεσαι νέα παπούτσια για τρέξιμο είναι οι φθαρμένες σόλες. Αυτές διαρκούν περισσότερο από την επένδυση στην απορρόφηση των κραδασμών, οπότε, αν έχουν φθαρεί, είναι σίγουρα καιρός να τα αντικαταστήσεις. Δεν πρέπει ποτέ να τρέχεις με παπούτσια που έχουν φθαρμένες σόλες. 

Extra tip: Κάποιοι ειδικοί συστήνουν να έχεις δύο ζευγάρια παπούτσια για τρέξιμο. Εάν πάρεις ένα καινούργιο ζευγάρι κάπου στη μέση της διάρκειας του παλιού, θα μπορείς να τα χρησιμοποιείς ως αναφορά για να δεις πότε τα παλιά είναι έτοιμα για αντικατάσταση. Εάν παρατηρήσεις μεγάλη διαφορά στη στήριξη του πιο καινούργιου ζευγαριού, μάλλον είναι ώρα να αλλάξεις τα παλιά.